Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal

Tájékoztatás a Hivatalt érintő változásokról

 

Tisztelt Ügyfeleink!

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2017. január 1-től a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal hatáskörébe rendelt állampolgársággal, anyakönyvezéssel és névváltoztatással kapcsolatos feladatok és hatáskörök a Miniszterelnökséghez, illetve Budapest Főváros Kormányhivatalához kerülnek. Ettől az időponttól a Hivatal neve Bevándorlási és Menekültügyi Hivatal lesz.

 

Az állampolgársági ügyek, valamint a névváltoztatási eljárások lefolytatására, továbbá a nem- és utónév változtatási kérelmek ügyében anyakönyvi szervként történő eljárásra 2017. január 1-től Budapest Főváros Kormányhivatala Állampolgársági és Anyakönyvi Főosztálya lesz jogosult.

Budapest Főváros Kormányhivatala Állampolgársági és Anyakönyvi Főosztályának elérhetőségei:

Titkársági telefonszám: +36-1-550-1221

Postai cím: 1364 Budapest, Pf. 234.

E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Anyakönyvi ügyekben központi irányító szervként, valamint a Magyar Tudományos Akadémia utónév jegyzékében nem szereplő utónevek anyakönyvezhetőségére irányuló kérelmek ügyében anyakönyvi szervként 2017. január 1-től a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkársága jár el.

A Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárságának elérhetőségei:

Postai cím: 1357 Budapest, Pf. 6.

Központi telefonszám: +36-1-795-5000

E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

A folyamatban lévő ügyek illetékesség szerint a fent említett hivatalokhoz kerülnek át.

 

Megértésüket és együttműködésüket ezúton is köszönjük.

2016.12.29.

Belügyi alapok
  • Belügyi alapok

     

    Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.

     

    logo mmia pici

     

     

Hirdetmények

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság a 2005. november 1-jét követően indult eljárásokban hatósági döntéseit a jogszabályban meghatározott esetekben hirdetményi úton honlapján is közzéteszi. Amennyiben a lenti keresőbe beírt adatokkal nincs találat, kérem, kattintson a HIRDETMENY linkre és ismételje meg a keresést a megjelenő felületen.

HIRDETMENY

OIF logó nagyonnagyonkicsi

 

Tisztelt Ügyfelünk!

 

 

Tájékoztatjuk, hogy az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (a továbbiakban: Főigazgatóság) elektronikus ügyintézést biztosító felülete, az Enterhungary (www.enterhungary.gov.hu) működésében - az elmúlt időszakban tapasztalt kiemelt ügyféli érdeklődés okán - átmenetileg lassulás tapasztalható. Az elektronikus ügyintézést biztosító felület működése során a kérelmek feltöltése hosszabb időt vehet igénybe, illetve korlátozottan érhető el az elektronikus fizetés is.

A hiba elhárításán a Főigazgatóság munkatársai folyamatosan dolgoznak, a szolgáltatás teljeskörű helyreállítását követően a Főigazgatóság a honlapon tesz közzé tájékoztatást.

A már feltöltött kérelmek eljárási díját  átutalással, postai csekken, és az ügyfélszolgálatokon - a kérelemhez tartozó EH ügyszám megadásával - személyesen is be lehet fizetni (kártyás fizetés).

A Főigazgatóság kizárólag az alábbi számlaszámra teljesített utalásokat tudja a kérelem befogadásához figyelembe venni: 10023002-00283511-02000006.

Fontos, hogy a kérelmek beazonosíthatósága érdekében egy utalás során illetve egy posta csekken csak egy ügyben lehet eljárási díjat megfizetni. Mindkét esetben szükséges megjegyzésben a kérelemhez tartozó EH ügyszámot feltüntetni.

A kérelembenyújtó felület hibája okozta fennakadások miatt szíves elnézésüket kérjük.

ORSZÁGOS IDEGENRENDÉSZETI FŐIGAZGATÓSÁG

OK